Klantfocus

Mijn naam is Marijn van der Starre. Ik ben de oprichter van Klantfocus. Het is mijn overtuiging dat echte klantgerichtheid leidt tot (omzet)groei van je organisatie en ontwikkeling van je medewerkers. Dat dit werkt blijkt uit de praktijk. Bij de Efteling ben ik samen met het Management Team van Exploitatie verantwoordelijk geweest voor een organisatie-ontwikkeling. Dit heeft geleid tot een stijging in waardering van onze medewerkers door onze gasten; van een 8,11 in 2011 naar bijna een 9 in 2016. De Net Promotor Score is gestegen van 52% in 2011 naar 70% in 2016. Het aantal bezoekers is gegroeid van 3,6 miljoen in 2011 naar bijna 4,8 miljoen in 2016. De omzet is fors gestegen. En de kosten zijn gedaald, onder andere doordat het aantal leidinggevenden met ongeveer 25% verminderd is.

Mijn kennis, ervaring en diverse onderzoeken op dit gebied heb ik gebundeld in het boek Klanten, wat moet je ermee? Ook andere bedrijven met een sterke klantfocus komen daarin aan het woord. Ik heb een stappenplan ontwikkeld om te komen tot een klantgerichte organisatie. Wil je ook een soortgelijk resultaat bereiken? Daar wil Klantfocus je graag bij ondersteunen. Zodat jouw klant een echte ambassadeur wordt!